maandag 16 januari 2017

Restverwerking

Na het opruimen van de zolder zat ik daar met een heleboel restblokjes van oude projecten. 


Er zijn nog veel stofjes van de kinderquiltjes die onze bee vorig jaar maakte (voor vluchtelingenkinderen).


En ik kwam blokjes van een SBS tegen, in felle kleuren, die ik later toch liever in blauw-wit maakte (zie Gronings Blauw)


Ik maak er quiltjes van voor Little quilts of Love.



Het begin is er. De fleece dekentjes om voor de achterzijde te gebruiken zijn ook al in huis.


Voorlopig ben ik ook weer aan het breien...helaas bleken de mouwen van de trui voor mijn zoon niet goed.
Aanpassen, uithalen en de mouwen opnieuw breien....(lastig was dat ik hem niet helemaal goed de maat had genomen toen hij laatst thuis was, stom natuurlijk)
Grrrr....dat is balen, maar een trui die niet klopt wordt niet gedragen....dus maar weer aan de slag.

Geniet van de zon en de sneeuw vandaag!
groetjes, Conny

13 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

He jakkes, dat breien.....dat blijft ook altijd een dingetje he, het ast niet, te groot, te krap, zit niet lekker, te los, ik vind dat je dat met quilten wel een stuk minder hebt.Goed idee van die little quilts of love van je oude blokken.

FLR zei

Oeps...uithalen en overnieuw breien...sterkte!
Geinig dat je nog elfjes hebt van IKEA-stof, heb ik ooit de slaapkamer van een nichtje mee versierd en gebruikt voor de droomdekens, ze zijn nog steeds geweldig!
Dit worden mooie en dierbare LQoL, fijn dat je dat werk doet,
groet,
Francisca

Marja Rijnsburger zei

Mooi gebaar om er "little quilts of love" van te maken.
Het is wel jammer van al je breiwerk om de mouwen weer uit te moeten halen.
Maar ongedragen in de kast blijven liggen is ook zonde van al je tijd en werk wat er al in is gaan zitten.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja
✂✂✂

Quilting Moesje zei

Succes met de trui hoor !
En lief om de quiltblokken zo te kunnen gebruiken en geven :o))

Truus zei

Jammer van je werk uithalen maar laten liggen is nog veel erger!
Goed meten is het halve werk zei mijn moeder altijd.Ze had dan ook een stel papiertjes waarop van ons alle maten stonden zodat wij niet steeds opnieuw gemeten hoefden te worden en ze zo kon beginnen. Succes met het opnieuw breien van de mouwen.
Geweldig om je blokken voor deze quiltjes te gebruiken.
Hier na een heerlijk zonnetje vanochtend nu steeds een mist die dichter wordt.
Gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

BezigeBijMirjam zei

Oh Conny, niet fijn om het breiwerk uit te moeten halen. Maar ja, er was geen andere optie. Ben je al weer begonnen met de mouwen?.

Dientje zei

Leuk idee om je blokken nog een 'goed' doel te geven. En uithalen is nooit leuk, maar van breiwerk minder. Ligt ook wel aan het soort garen. Vandaag mijn breiwerk weer zover gemaakt dat het een onderweg werkje is. En een blokje genaaid. gr. Dientje

Guusje, zei

Wat een goed idee om de blokken te gebruiken voor het goede doel. Dat worden mooie quilts. Succes met het uithalen en opnieuw breien.

Ineke zei

Altijd zo vervelend dat iets wat je breit, niet past! Maar wat een goed idee om soort van "wees"blokken omtoveren tot iets voor het goede doel. Vraag me alleen af hoe je dat vastmaakt aan de fleecedekentjes en knip je de fleecedekens gewoon op maat of pas je de blokken aan?

Floor zei

Ben benieuwd wat je gaat maken van die restblokjes, waarschijnlijk een bont geheel met deze felle kleurtjes.
Heeft je zoon geen oude trui die hem goed past? Dan kan je gemakkelijk de maten in de gaten houden.
Moedig hoor dat uittrekken.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma zei

Wat een mooi idee quiltjes er van te maken, lekker warm met het fleec dekentje.
Spijtig dat je de mouwen over moet doen
Maar ja het moet passen, ander word de trui niet gedragen
Groetnis Annie

Yvonne zei

Goed van je dat je de blokjes gebruikt voor die quiltjes! Krijgen ze toch een mooie bestemming! Achteruit breien is nooit leuk, succes! Hopelijk straks een blije zoon!

quiltmarjanneke zei

Auw, wat zonde van de trui! Hopelijk lukt het om hem goed te herstellen/op maat te krijgen! Lief die quiltjes ( ik heb laatst restblokken en quilts waar ik niet echt blij mee was gedoneerd aan st Veranda).